Όροι Συμμετοχής

Όροι συμμετοχής σε οργανωμένα & ατομικά ταξίδια

Βάσει του προεδρικού διατάγματος 339/1996, κατ εφαρμογή της Οδηγίας 90/314/ΕΟΚ.

Παρακαλούμε να διαβάσετε προσεκτικά τους παρακάτω Γενικούς Όρους Συμμετοχής (Γ.Ο.Σ.), που ρυθμίζουν τις ευθύνες και υποχρεώσεις του Πελάτη (εφεξής ο ταξιδιώτης) που συμμετέχει σε οργανωμένο ταξίδι (πακέτο ταξιδιωτικών υπηρεσιών μεταφοράς και μιας τουλάχιστον διανυκτέρευσης) και της Ταξιδιωτικής εταιρείας με την επωνυμία COSMOPLAN INTERNATIONAL TRAVEL LTD., με έδρα την Αθήνα, Ξενοφώντος 10, Σύνταγμα και αριθμό ειδικού σήματος λειτουργίας ΕΟΤ 0206E60000872201 (εφεξής η εταιρεία), που πωλεί οργανωμένα ταξίδια, που έχει διοργανώσει η ίδια ή άλλος διοργανωτής καθώς και των μεταφορικών μέσων που χρησιμοποιούνται για την πραγματοποίηση του ταξιδιού, με τελικό σκοπό την πώληση των οργανωμένων αυτών ταξιδιών στον ταξιδιώτη-εκδρομέα. Ο ταξιδιώτης, τα μέλη της οικογένειάς του, οι συνταξιδιώτες του και οι συμμετάσχοντες, μέσω εταιριών, συλλόγων, σχολών ή άλλων φορέων, που καλύφθηκαν από αυτόν οικονομικά και τον εξουσιοδότησαν να τους εγγράψει σε οργανωμένο ταξίδι, με τη συμμετοχή τους στο οργανωμένο ταξίδι της εταιρείας, αποδέχονται, αυτομάτως και ανεπιφύλακτα, το πρόγραμμα του οργανωμένου ταξιδιού και τους παρακάτω Γ.Ο.Σ., που είναι σύμφωνοι με το Π.Δ. 339/1996 και τους οποίους μελέτησαν προσεκτικά, κατανόησαν και δεσμεύονται να τηρήσουν. Οι πληροφορίες, τα στοιχεία και οι συστάσεις που περιέχονται στους Γενικούς Όρους Συμμετοχής έχουν ελεγχθεί κατά τον χρόνο σύνταξης του κειμένου αυτού, για την εγκυρότητα και την ακρίβεια τους, έχουν γενικό χαρακτήρα και ισχύουν αν δεν αναφέρεται κάτι διαφορετικό στο πρόγραμμα του κάθε ταξιδιού. Τα προγράμματα συμπεριλαμβανομένου του ισχύοντος κάθε φορά τιμοκαταλόγου ισχύουν για την περίοδο που αναγράφεται σε αυτά. Οι πληροφορίες και τα στοιχεία των προγραμμάτων των ταξιδιών μπορεί να αλλάξουν, λόγω των συχνών και έκτακτων αλλαγών των συνθηκών παγκοσμίως, και ιδιαίτερα στις μεταφορές και τις διεθνείς σχέσεις. Στην περίπτωση αυτή θα ειδοποιηθείτε άμεσα με τον πλέον πρόσφορο τρόπο.

ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΗΣ – ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

Η εταιρεία μας είναι μέλος του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων, και έχει λάβει Ειδικό Σήμα Λειτουργίας του Ε.Ο.Τ. με αριθμό 0206E60000872201.  Η εταιρεία μας διοργανώνει ταξίδια, είτε μόνη της είτε σε συνεργασία με άλλα τουριστικά γραφεία, τα οποία πωλεί ή τα διαθέτει προς πώληση η ίδια ή μέσου άλλου τουριστικού γραφείου και λειτουργεί και ως μεσολαβητής μεταξύ των πελατών/ταξιδιωτών και των διαφόρων φορέων παροχής υπηρεσιών που χρησιμοποιεί για τη διοργάνωση των ταξιδιών (μεταφορικές εταιρείες, αεροπορικές εταιρείες, ξενοδοχεία, τοπικά ταξιδιωτικά γραφεία κ.α.) στους οποίους δεν έχει άμεσο έλεγχο.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ – ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΑ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙΑ

Οι εγγραφές σε οργανωμένο ταξίδι και οι κρατήσεις θέσεων γίνεται με επίσκεψη στα γραφεία μας ή στα γραφεία των συνεργατών μας, με αλληλογραφία, fax, e-mail και τηλεφωνικά και υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις: α) της καταβολής, της προβλεπόμενης κάθε φορά προκαταβολής ή ολόκληρου του ποσού της αξίας του ταξιδίου, είτε με μετρητά είτε μέσω πιστωτικών καρτών είτε με έμβασμα στους τραπεζικούς λογαριασμούς της εταιρείας, και β) της ανεπιφύλακτης αποδοχής των παρόντων Γ.Ο.Σ. Μετά την καταβολή της προκαταβολής, καθ’ οιονδήποτε τρόπο, τεκμαίρεται η ανεπιφύλακτη αποδοχή των παρόντων όρων από τον ταξιδιώτη. Για την έγκυρη εγγραφή του ταξιδιώτη σε οργανωμένο ταξίδι, θα πρέπει να αναγράφεται στην απόδειξη πληρωμής της προκαταβολής που θα εκδώσει η εταιρεία μας και η οποία αποτελεί συγχρόνως και τη σχετική ταξιδιωτική σύμβαση (σύμβαση πώλησης), το συγκεκριμένο ταξίδι με τις ημερομηνίες αναχώρησης και επιστροφής και τυχόν άλλα διακριτικά στοιχεία του. Το δικαίωμα συμμετοχής στο οργανωμένο ταξίδι εξασφαλίζεται με την εξόφληση του συνόλου της αξίας αυτού και των τυχόν επιβαρύνσεων του, τουλάχιστον δέκα (10) ημέρες πριν την αναχώρηση. Τυχόν μη εξόφληση του συνόλου της αξίας του ταξιδιού στον προβλεπόμενο χρόνο επιτρέπει στην εταιρεία να ακυρώσει την κράτηση και, ενδεχομένως, να απαιτήσει ακυρωτικά, σύμφωνα με τους παρακάτω όρους ακύρωσης. Ο ταξιδιώτης, που εκπροσωπεί και την οικογένεια του ή την ομάδα του, έχει την υποχρέωση να ενημερώσει όλους τους εκπροσωπούμενους από αυτόν συνταξιδιώτες του για τις λεπτομέρειες και τους όρους του ταξιδιού. Οι συμμετέχοντες στο ταξίδι, μέσω τρίτου, έχουν τις ίδιες υποχρεώσεις με αυτόν που τους ενέγραψε στο ταξίδι και η εταιρεία δύναται να τους προσφέρει κάθε σχετική πληροφορία με το ταξίδι. Τηλεφωνικές ή άλλου είδους κρατήσεις, που δεν επικυρώνονται εντός σαράντα οκτώ (48) ωρών, με την πληρωμή της ανάλογης προκαταβολής δεν υποχρεώνουν την εταιρεία να δεσμεύει θέσεις στο ταξίδι. Στις οργανωμένες αεροπορικές εκδρομές, ο συνοδός σας θα βρίσκεται στο αεροδρόμιο άφιξης και οι υπηρεσίες αρχίζουν και τελειώνουν με την άφιξη και την αναχώρηση από/προς το αεροδρόμιο προορισμού της εκδρομής αντίστοιχα. H εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα αντικατάστασης του αρχηγού/συνοδού κατά την διάρκεια της εκδρομής / ταξιδιού λόγω έκτακτων περιστάσεων. Σε ορισμένες περιπτώσεις η συνοδεία πραγματοποιείται με τοπικούς αντιπροσώπους. Η εταιρεία μας, δεν φέρει καμία ευθύνη για τις μέρες και ώρες λειτουργίας των αγορών, μουσείων και αρχαιολογικών χώρων.

ΤΙΜΕΣ ΤΑΞΙΔΙΩΝ – ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΙΣ κλπ

Οι τιμές των ταξιδιών, που αναφέρονται στο εκάστοτε ισχύον έντυπο της εταιρείας, υπολογίζονται κατά την ημέρα που εκδίδεται ο τιμοκατάλογος/ έντυπο μας, με βάση τα κοστολόγια των υπηρεσιών κάθε ταξιδιού, τους ισχύοντες ναύλους/επίναυλους, φόρους και άλλα έξοδα, την ισοτιμία ξένων νομισμάτων σε σχέση με το Ευρώ, καθώς και κάθε άλλον παράγοντα κόστους. Η Εταιρεία, αφού έχει εξαντλήσει κάθε δυνατότητα πρόβλεψης, διατηρεί το δικαίωμα αναπροσαρμογής των τιμών όταν οι πιο πάνω παράγοντες κόστους αλλάξουν, λόγω απρόβλεπτων αυξήσεων φόρων, ναύλων, συναλλάγματος, καυσίμων κλπ, μέχρι και είκοσι (20) ημέρες πριν την ημερομηνία της αναχώρησης. Στην περίπτωση που για τους παραπάνω λόγους αυξηθεί η αξία του ταξιδιού, ο ταξιδιώτης έχει δικαίωμα να αποδεχθεί την ανάλογη αύξηση της τιμής του ταξιδιού ή να ακυρώσει τη συμμετοχή του, εφόσον η αύξηση αυτή υπερβαίνει το 10% της αξίας του ταξιδιού, και να του επιστραφούν τα χρήματα που έχει καταβάλει. Οι παιδικές χρεώσεις ποικίλλουν κατά περίπτωση από προσφορά δωρεάν διαμονής, χωρίς φαγητό, στα ξενοδοχεία και τα πλοία, μέχρι μια μικρή έκπτωση (για ηλικίες 2-12 ετών και μόνο όταν πληρώνουν δύο ενήλικες και διαμένουν στο ίδιο δωμάτιο/καμπίνα). Στις τιμές δεν περιλαμβάνεται, ο δημοτικός φόρος (όπου υπάρχει), ο οποίος ισχύει μόνο για τους επισκέπτες (τουρίστες) και πληρώνεται επί τόπου στα ξενοδοχεία.

ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ – ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ

Η εταιρεία έχει υποχρέωση να συντονίσει και να εκτελέσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα ταξίδια που διαθέτει στους Ταξιδιώτες μεσολαβώντας μεταξύ των ταξιδιωτών και κάθε τρίτου που παρέχει τις υπηρεσίες, που περιλαμβάνει το ταξίδι (μεταφορέων, ξενοδόχων, πρακτόρων κτλ), αλλά δεν έχει και δεν μπορεί να έχει άμεσο έλεγχο σε αυτούς, οπότε και ευθύνη. Η εταιρεία δεν ευθύνεται για λανθασμένες ενέργειες και παραλείψεις τρίτων και των συνεργατών τους, για τις ανωμαλίες στην παροχή των υπηρεσιών και για τις έκτακτες καταστάσεις όπως: ακυρώσεις, καθυστερήσεις ή αλλαγές δρομολογίων πάσης φύσεως μεταφορικών μέσων (αεροπλάνων, πλοίων, αυτοκινήτων, τρένων κ.α.), λόγω αποκλεισμού («εμπάργκο») περιοχών, απεργιών και άλλων αιτιών. Για οποιεσδήποτε καθυστερήσεις charters ή και δρομολογημένων αεροπλάνων, δεν ευθύνεται η εταιρεία (Ταξιδιωτικό Γραφείο). Για το λόγο αυτό των πιθανών μικρών ή μεγάλων καθυστερήσεων, για τεχνικούς, μετεωρολογικούς ή άλλους λόγους, οι πελάτες-ταξιδιώτες δεν πρέπει να προγραμματίζουν συναντήσεις, εργασίες ή επισκέψεις, τις ημέρες των πτήσεων. Η εταιρεία δεν είναι σε θέση να προβλέψει ή να ελέγξει περιστάσεις που είναι ξένες προς τη σφαίρα επιρροής της και μπορεί να οδηγήσουν στη ματαίωση του ταξιδιού ή σε ζημίες που οφείλονται σε μη εκτέλεση ή πλημμελή εκτέλεση των συμφωνημένων υπηρεσιών του ταξιδιού. Χαρακτηριστικά παραδείγματα τέτοιων περιπτώσεων είναι: απεργίες, ατυχήματα, ασθένειες, επιδημίες, οργανικές διαταραχές λόγω τοπικών συνθηκών, υψομέτρου, κλίματος, λόγω γευμάτων που δεν περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα του ταξιδιού ή λόγω ανεπαρκών συνθηκών υγιεινής από εξωγενείς παράγοντες, τραυματισμοί ή κακουχίες λόγω πολέμου, πραξικοπημάτων, τρομοκρατικών ενεργειών, αεροπειρατειών, σεισμών, καιρικών συνθηκών, πυρκαγιών, επιδημιών, τοξικών μολύνσεων και οποιαδήποτε άλλη κατάσταση ανάγκης ή ανωτέρας βίας. Στις παραπάνω περιπτώσεις, η εταιρεία δεν φέρει ευθύνη για αποκατάσταση τυχόν ζημίας που προκλήθηκε από αυτές, πλην όμως θα κάνει κάθε προσπάθεια για να συμπαρασταθεί και να φροντίσει τους Ταξιδιώτες με κάθε τρόπο, χωρίς αυτό να στοιχειοθετεί ευθύνη της ή υποχρέωση κάλυψης των σχετικών έκτακτων δαπανών, οι οποίες θα πρέπει να καλυφθούν, όπως στις περιπτώσεις της ανωτέρας βίας, από τους ίδιους τους Ταξιδιώτες. Εύλογα παράπονα, κατά την διάρκεια του ταξιδιού, πρέπει να αναφέρονται αμέσως και επί τόπου στον συνοδό (ή, ελλείψει αυτού στο γραφείο μας) και στον παρέχοντα την συγκεκριμένη υπηρεσία εγγράφως. Αν το πρόβλημα που παρουσιάστηκε δε κατέστη δυνατό να λυθεί επί τόπου, ο ταξιδιώτης υποχρεούται να διαμαρτυρηθεί γραπτώς και εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την επιστροφή της εκδρομής για τυχόν παραλείψεις και πλημμελή εκτέλεση αυτής, προσκομίζοντας και κάθε στοιχείο για την αιτιολόγηση του. Σε επιστολές παραπόνων που θα αποσταλούν μετά το πέρας της ανωτέρω προθεσμίας, η εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να μην απαντήσει. Μετά την αναχώρηση του ταξιδιώτη, εάν προκύψουν ζημιές λόγω της μη εκτέλεσης ή της πλημμελούς εκτέλεσης παροχών του οργανωμένου ταξιδιού, η αποζημίωση περιορίζεται σε ότι ορίζουν οι διεθνείς συμβάσεις που δεσμεύουν την χώρα και διέπουν τις εν λόγω παροχές. Αποζημίωση που θεμελιώνεται από την μη εκτέλεση ή πλημμελή εκτέλεση των παροχών του οργανωμένου ταξιδιού, περιορίζεται μέχρι το διπλάσιο της αξίας στην κατ/ άτομο τιμή του ταξιδιού. Ελάχιστη απαιτούμενη συμμετοχή για όλες τις οργανωμένες εκδρομές είναι τα είκοσι (20) άτομα (ενήλικα). Εφ’ όσον ο αριθμός αυτός δεν συμπληρωθεί η εταιρεία έχει το δικαίωμα να ακυρώσει το συγκεκριμένο ταξίδι και οφείλει να ενημερώσει τους Ταξιδιώτες μέχρι και επτά (7) ημέρες πριν από την έναρξη του ταξιδιού και να τους επιστρέψει τα χρήματα που είχαν καταβάλει χωρίς καμία άλλη υποχρέωση προς αυτούς. Παροχές που δεν αναφέρονται στις περιγραφές των προγραμμάτων των οργανωμένων ταξιδιών ή που αναφέρονται ως προαιρετικές, είτε δεν προσφέρονται καθόλου από την εταιρεία είτε διατίθενται με επιπλέον χρέωση πέραν των αναγραφόμενων τιμών, εφ’ όσον τελικά καταστεί δυνατή η υλοποίησή τους. Η εταιρεία δεν έχει ευθύνη για τις προαιρετικές εκδηλώσεις/εκδρομές, οι οποίες διοργανώνονται, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, από τοπικούς ταξιδιωτικούς πράκτορες. Τελική διαμόρφωση του ταξιδιού, υπηρεσίες και τιμές, θεωρούνται αυτές που αναφέρονται στη σύμβαση πώλησης (εξοφλητική Απόδειξη Πληρωμής οργανωμένου ταξιδιού), την οποία υπογράφει ή και αποδέχεται ανεπιφύλακτα μέσω της κατάθεσης προκαταβολής ο ταξιδιώτης. Τελικό πρόγραμμα ταξιδιού θεωρείται αυτό που οι ταξιδιώτες παραλαμβάνουν και αποδέχονται, με τα ταξιδιωτικά έγγραφα, λίγες μέρες πριν την αναχώρηση. Μετά την ολοκλήρωση του ταξιδιού σας, η εταιρεία μας θα εκδώσει τα προβλεπόμενα εκ του νόμου φορολογικά παραστατικά, τα οποία θα παραλαμβάνονται από τα γραφεία μας τις εργάσιμες ημέρες και ώρες των οικονομικών υπηρεσιών (από Δευτέρα έως και Παρασκευή 10:00-17:00).

ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ – ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΑΞΙΔΙΩΤΩΝ

Η συμμετοχή σε ομαδικά ταξίδια προϋποθέτει ανάλογη κοινωνική συμπεριφορά και για το λόγο αυτό είναι απαραίτητη η απόλυτη συμμόρφωση των Ταξιδιωτών προς το πρόγραμμα του ταξιδιού και τις υποδείξεις των συνοδών ή ξεναγών, καθώς και η έγκαιρη προσέλευσή τους στους τόπους συγκέντρωσης για τις διάφορες παροχές του προγράμματος (πτήσεις, μεταφορές, ξεναγήσεις, εκδρομές, γεύματα κλπ.). Η καθυστέρηση και ασυνέπεια του ταξιδιώτη έχει σαν αποτέλεσμα την απώλεια της εκδρομής, μετακίνησης ή άλλης υπηρεσίας του ταξιδιού, χωρίς αυτός να έχει δικαίωμα αποζημιώσεως ή επιστροφής των χρημάτων του για τις υπηρεσίες που δεν του δόθηκαν. Στην περίπτωση αυτή, ο ταξιδιώτης θα πρέπει να επανασυνδεθεί με την ομάδα με δική του ευθύνη και έξοδα. Η εταιρεία θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να τον συνδράμει σ’ αυτό. Στα αεροδρόμια και τα λιμάνια θα πρέπει να βρίσκεστε δύο (2) τουλάχιστον ώρες πριν την αναχώρησή σας. Αν δεν προβλέπεται συνοδός στο ταξίδι, ο ταξιδιώτης πρέπει να επιβεβαιώνει επί τόπου τις επόμενες πτήσεις του με την αεροπορική εταιρεία και να βεβαιώνει ποια ώρα και από ποιο αεροδρόμιο και σταθμό (terminal) αναχωρεί η πτήση του. Τυχόν απώλεια του μέσου μεταφοράς του οργανωμένου ταξιδιού, λόγω καθυστέρησης του ταξιδιώτη, συνεπάγεται την απώλεια του συνόλου του ταξιδιού, εφόσον αυτός δεν καταφέρει να επανασυνδεθεί, με τη οργανωτική βοήθεια της εταιρείας αλλά με δικά του έξοδα, με την υπόλοιπη ομάδα. Επίσης στην ως άνω περίπτωση ο ταξιδιώτης δεν έχει και αξίωση επιστροφής των χρημάτων που είχε καταβάλει για την εκδρομή. Στην περίπτωση που ο ταξιδιώτης διακόψει το ταξίδι του, με δική του απόφαση και αποχωριστεί από την ομάδα, δεν δικαιούται καμία περαιτέρω υπηρεσία ή αποζημίωση και η ευθύνη και τα έξοδα οποιασδήποτε μετακίνησής του, εκτός ομάδας, βαρύνουν αποκλειστικά και μόνο τον ίδιο. Κατά τον ίδιο τρόπο, η εταιρεία δεν φέρει ευθύνη για τις υπηρεσίες του οργανωμένου ταξιδιού, που δεν παρασχέθηκαν στον ταξιδιώτη εξαιτίας δικής του αμέλειας ή ευθύνης ή λόγω ασθένειάς του. Στην περίπτωση που ο ταξιδιώτης αδυνατεί να συμμετάσχει στο οργανωμένο ταξίδι, στο οποίο έχει ήδη πληρώσει προκαταβολή ή εξοφλήσει, μπορεί να εκχωρήσει την κράτησή του σε άλλο άτομο, το οποίο πληροί τις προϋποθέσεις συμμετοχής στο συγκεκριμένο ταξίδι, το αργότερο πέντε (5) εργάσιμες ημέρες πριν την αναχώρηση, ενώ ειδικά για τις θαλάσσιες μεταφορές η ανωτέρω προθεσμία είναι δέκα (10) εργάσιμες ημέρες πριν την αναχώρηση. Σε περίπτωση τυχόν οφειλόμενου υπολοίπου της αξίας του ταξιδιού ή ενδεχόμενων πρόσθετων εξόδων αυτού από την σχετική εκχώρηση, ο εκχωρών και ο εκδοχέας ευθύνονται αλληλέγγυα απέναντι στην εταιρεία για την καταβολή του σχετικού ποσού. Ιδιαίτερα στην περίπτωση των αερομεταφορέων, πρέπει να επισημανθεί ότι δεν είναι δυνατή η αλλαγή του ονόματος του επιβάτη, αλλά μόνο η ακύρωση της υπάρχουσας κράτησης και η κράτηση νέας θέσης εφόσον αυτό είναι δυνατόν και με το ανάλογο κόστος. Διευκρινίζεται ότι η όποια τυχόν αλλαγή θα πρέπει να είναι ακριβώς εντός του ιδίου πλαισίου και θα είναι αποδεκτή εφ όσον όλοι οι προσφέροντες υπηρεσίες στο οργανωμένο ταξίδι (εμπορικές εταιρείες, ξενοδοχεία κλπ) αποδέχονται τις αλλαγές. Η εταιρεία δεν φέρει καμία ευθύνη σε περίπτωση που αυτό δεν σταθεί δυνατό. Η δε συνεπαγόμενη υποχρεωτική ακύρωση της κράτησης θα γίνεται σύμφωνα με τους προβλεπόμενους στο παρόν όρους ακύρωσης.

ΞΕΝΑΓΗΣΕΙΣ – ΕΚΔΡΟΜΕΣ – ΜΟΥΣΕΙΑ

Στις εκδρομές των Χριστουγέννων, Νέου Έτους, Αποκριάς και Πάσχα οι επισκέψεις σε μουσεία και άλλους Αρχαιολογικούς χώρους πιθανόν να μην πραγματοποιηθούν ή να γίνουν σε διαφορετική από την προβλεπόμενη ημέρα, λόγω αργιών και μη λειτουργίας τους. Στην τιμή της εκδρομής δεν περιλαμβάνονται οι είσοδοι σε μουσεία ή αρχαιολογικούς χώρους εκτός εάν αναγράφεται κάτι διαφορετικό στο σχετικό πρόγραμμα της εκδρομής.

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ – ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ/ΠΛΟΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

Όλα τα χρησιμοποιούμενα από την εταιρεία καταλύματα έχουν τη νόμιμη και εν ισχύ άδεια λειτουργίας που απαιτείται από τις αρμόδιες αρχές του κράτους υποδοχής. Η επιλογή τους γίνεται με κριτήρια τη θέση τους και τις υπηρεσίες που προσφέρουν, σε συνδυασμό με την καλύτερη δυνατή τιμή ανάλογα με την κατηγορία τους ως αυτή αναφέρεται στην περιγραφή κάθε εκδρομής. Η κατηγορία των ξενοδοχείων είναι σύμφωνη με τον τουριστικό οργανισμό της χώρας στην οποία ανήκουν. Επειδή όμως δεν υπάρχει ενιαίο κριτήριο διεθνώς παραδεκτό για την κατάταξη αυτή είναι λογικό να διαφέρουν μεταξύ τους τα διάφορα ξενοδοχεία, έστω και αν ανήκουν στην ίδια κατηγορία. Τα δωμάτια των περισσοτέρων ανά τον κόσμο ξενοδοχείων έχουν μελετηθεί για να φιλοξενούν δύο κλίνες ή ένα ημίδιπλο . Ως εκ τούτου, τα τρίκλινα δωμάτια είναι στην πραγματικότητα δίκλινα με επιπλέον κλίνη. Συνήθως δεν είναι ιδιαίτερα άνετα και το επιπλέον κρεβάτι μπορεί να είναι μικρότερο από τα κανονικά ή καναπές ή σπαστό ντιβάνι. Τα δωμάτια παραδίδονται από το ξενοδοχείο συνήθως μεταξύ 14:00-15:00 και είναι στη διάθεση των ενοίκων ως τις 12:00 της ημέρας αναχώρησης. Σε περίπτωση που ο ταξιδιώτης επιθυμεί να μπει νωρίτερα στο δωμάτιο ή να αναχωρήσει αργότερα, θα πρέπει να καταβάλει τη σχετική επιβάρυνση στο ξενοδοχείο. Αν, λόγω απρόβλεπτων δυσχερειών, o διοργανωτής του ταξιδίου αναγκαστεί να αλλάξει ξενοδοχείο με άλλο ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας, η εταιρεία δεν υποχρεούται άλλης αποζημίωσης προς τους ταξιδιώτες. Στα μεμονωμένα ταξίδια, σε περίπτωση καθυστερημένης άφιξης στο ξενοδοχείο, μετά την ημέρα ή την ώρα της προγραμματισμένης άφιξης του ταξιδιώτη, και εφ’ όσον αυτός δεν έχει ενημερώσει σχετικά το ξενοδοχείο και την εταιρεία μας, το ξενοδοχείο έχει δικαίωμα να ακυρώσει την κράτηση και να διαθέσει το δωμάτιο για όλη την περίοδο της κράτησης, εάν τού ζητηθεί. Στην περίπτωση υπεράριθμων κρατήσεων από την πλευρά του ξενοδοχείου, η εταιρεία θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να διευθετήσει το θέμα,  με άλλο δωμάτιο ξενοδοχείου ίδιας κατηγορίας ή αν αυτό δεν καταστεί εφικτό με δωμάτιο ξενοδοχείου χαμηλότερης κατηγορίας και θα επιστρέψει στον πελάτη τη διαφορά που προέκυψε, χωρίς η εταιρεία μας να φέρει ουδεμία περαιτέρω ευθύνη ή υποχρέωση. Στις εκδρομές της Ελλάδας, που γίνονται με πούλμαν, οι θέσεις δίνονται με σειρά εγγραφής και δεν αλλάζουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Αντιθέτως στις εκδρομές του εξωτερικού, με πούλμαν, οι θέσεις αλλάζουν καθημερινά. Το κάπνισμα στο πούλμαν απαγορεύεται. Η φράση <μέσω της πόλης>, <θα δούμε>, <θα θαυμάσουμε>, στις εκδρομές, δηλώνουν την ένδειξη κατεύθυνσης δρομολογίου και τη θέα από το πούλμαν του αξιοθέατου σημείου – κτηρίου αντιστοίχως. Η διάρκεια μιας ολοήμερης επίσκεψης/εκδρομής έχει χρονική διάρκεια που δεν υπερβαίνει τις οκτώ (8) συνολικά ώρες υπολογιζόμενης πάντα από την ώρα της αναχώρησης από το ξενοδοχείο μέχρι και την ώρα της επιστροφής στο ξενοδοχείο. Η διάρκεια μισής μέρας επίσκεψης/εκδρομής έχει χρονική διάρκεια που δεν θα υπερβαίνει τις τέσσερις (4) ώρες υπολογιζόμενης πάντα από την αναχώρηση έως και την επιστροφή στο ξενοδοχείο. Γίνεται γνωστό εκ των προτέρων και ρητά συμφωνείται ότι οι αεροπορικές εταιρείες και για τους δικούς τους λόγους ορισμένες φορές ναυλώνουν για δικές τους πτήσεις αεροπλάνα άλλης αεροπορικής εταιρείας. Η περίπτωση αυτή δεν αποτελεί λόγο ακύρωσης του ταξιδιού ή διεκδίκηση τυχόν αποζημίωσης από τον ταξιδιώτη. Αλλαγές στα προγράμματα πτήσεων και στους τύπους των αεροσκαφών μπορεί να γίνουν από μία αεροπορική εταιρεία ανά πάσα στιγμή για λειτουργικούς λόγους και που εμείς δεν μπορούμε να ελέγξουμε. Συνιστούμε να μην αφήνετε εκτεθειμένα και να επιτηρείτε συνεχώς όλα τα προσωπικά σας είδη (π.χ κινητά τηλέφωνα, μηχανές κλπ) σε οποιονδήποτε χώρο είτε βρίσκεστε σε ξενοδοχείο, πλοίο, αεροπλάνο κλπ. Ειδικότερα στα ξενοδοχεία, είναι διεθνής πρακτική να μην αναλαμβάνουν ευθύνη για χρήματα ή τιμαλφή που αφήνει κανείς στο δωμάτιο. Για τέτοιες περιπτώσεις συχνά υπάρχουν μικρά χρηματοκιβώτια.

ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΑ, ΘΕΩΡΗΣΕΙΣ ΕΙΣΟΔΟΥ(VISA) & ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΕΣ ΔΙΑΤΥΠΩΣΕΙΣ

 Για όλους τους συμμετέχοντες στις οργανωμένες εκδρομές εξωτερικού απαιτείται η κατοχή νέου διαβατηρίου, που πρέπει να έχει εκδοθεί από το 2006 και μετά. Στις χώρες που υπάγονται στη Συνθήκη ΣΕΓΚΕΝ μπορείτε να ταξιδέψετε και με τις νέες αστυνομικές ταυτότητες. Η Εταιρεία συνιστά να έχετε στο ταξίδι το διαβατήριό σας σε ισχύ τουλάχιστον μέχρι και την προγραμματισμένη ημερομηνία επιστροφής σας. Για ορισμένους προορισμούς απαιτείται επιπροσθέτως λήξη διαβατηρίου μετά 3, 6 ή 12 μήνες. Η περίοδος για την έγκαιρη θεώρηση (visa) έχει συμπεριληφθεί στην προθεσμία δήλωσης συμμετοχής εκάστης εκδρομής ως και οι υγειονομικές διατυπώσεις, αν και εφόσον απαιτούνται. Η ισχύς δε όλων των προσωπικών ταξιδιωτικών εγγράφων (διαβατήριο, ταυτότητα) είναι ευθύνη του ταξιδιώτη και ουδεμία ευθύνη φέρει η Εταιρεία. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζονται οι ανήλικοι ταξιδιώτες που πρέπει απαραιτήτως να είναι εφοδιασμένοι με ταξιδιωτικά έγγραφα / διαβατήρια. Στην περίπτωση εκείνη κατά την οποία οι ανήλικοι δεν συνοδεύονται από τους γονείς τους, θα πρέπει να έχει παραδοθεί στους συνοδούς επικυρωμένη εξουσιοδότηση των γονέων. Επίσης, οι υπήκοοι άλλων χωρών, που είναι κάτοχοι ξένων διαβατηρίων, πρέπει να ενημερώνουν εγγράφως την εταιρεία και να απευθύνονται οι ίδιοι στις προξενικές αρχές της χώρας τους, καθώς και των χωρών που θα επισκεφθούν απαραιτήτως, προκειμένου να ελέγχουν αν χρειάζονται θεώρηση εισόδου (visa) ή οποιαδήποτε άλλα έγγραφα για τις χώρες από όπου θα διέλθουν ή στις οποίες θα ταξιδέψουν, καθώς και για την επανείσοδό τους στην Ελλάδα ή στη χώρα από όπου ξεκίνησαν. Τυχόν μη εξασφάλιση της έγκαιρης έκδοσης ή θεώρησης των ταξιδιωτικών σας εγγράφων δεν δικαιολογεί την ακύρωση της συμμετοχής τους στο ταξίδι χωρίς χρέωση ακυρωτικών. Ο ταξιδιώτης υποχρεούται να συμμορφώνεται προς τις εθνικές διατάξεις και κανονισμούς καθώς και τις υποδείξεις των εθνικών αρχών. Η εταιρεία μας δεν φέρει καμία ευθύνη σε περίπτωση κατά την οποία ο ταξιδιώτης αντιμετωπίσει ποινική δίωξη, κληθεί να παρασταθεί ενώπιον αρχής, συλληφθεί από τις τοπικές αρχές κτλ. Η εταιρεία παρέχει όλες τις πληροφορίες για τις εκδρομές ανά τον κόσμο, όπου ο Διεθνής Οργανισμός Υγείας απαιτεί ή συνιστά υγειονομική αγωγή (εμβολιασμό ή λήψη φαρμακευτικής αγωγής). Λόγω, όμως, και των ιατρικών προσωπικών δεδομένων του κάθε ταξιδιώτη, ο ίδιος έχει την ευθύνη να απευθυνθεί στις αρμόδιες υγειονομικές αρχές κάθε χώρας για την πλέον αρμόδια και έγκυρη ενημέρωση. Οι πελάτες που αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας θα πρέπει λαμβάνουν τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού τους για να ταξιδέψουν. Η εταιρεία μας δεν φέρει απολύτως καμία ευθύνη για αρρώστια, τραυματισμό, απώλεια ζωής, ατύχημα ή άλλο έκτακτο περιστατικό υγείας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Σε περίπτωση επέλευσης ενός ανάλογου συμβάντος η εταιρεία κατά το μέτρο του δυνατού θα προσπαθήσει να συμπαρασταθεί στον παθόντα, δεν υπέχει όμως υποχρέωση κάλυψης κανενός απολύτως σχετικού εξόδου και αλλαγής του προγράμματος του ταξιδιού, το οποίο θα συνεχιστεί ομαλά.

ΑΣΦΑΛΙΣΗ

Η εταιρεία έχει συνάψει ασφαλιστήριο συμβόλαιο Αστικής Επαγγελματικής Ευθύνης με την GENERALI HELLAS υπ΄ αριθμού 11622365 που καλύπτει τυχόν αξιώσεις Ταξιδιωτών, οι οποίες προέρχονται από τη μη εκτέλεση ή την πλημμελή εκτέλεση οργανωμένου ταξιδιού, καθώς επίσης καλύπτει σε περίπτωση αφερεγγυότητας ή πτώχευσης και την υποχρέωση επιστροφής των καταβληθέντων, καθώς και τον επαναπατρισμό των εκδρομέων. Ο αριθμός του ασφαλιστηρίου συμβολαίου και τα στοιχεία του ασφαλιστή αναγράφονται στη σύμβαση που υπογράφεται μεταξύ της εταιρείας μας και του πελάτη. Αντίγραφο του ανωτέρω ασφαλιστηρίου συμβολαίου μπορεί να παραδοθεί στον πελάτη κατόπιν ζήτησης. Εξάλλου, για όλους τους συμμετέχοντες στις οργανωμένες εκδρομές της εταιρείας υπάρχει δυνατότητα προαιρετικής επιπλέον ταξιδιωτικής ασφάλισης ζωής και προσωπικών ατυχημάτων. Επίσης, για την περίπτωση ασθένειας του ταξιδιώτη στην διάρκεια του ταξιδιού εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σας συνιστούμε να έρθετε σε επαφή με τον Ασφαλιστικό σας Φορέα για την έκδοση της «Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης Ασθένειας».  Διευκρινίζεται ότι η ταξιδιωτική ασφάλιση είναι προαιρετική . Η εταιρεία συνιστά λοιπόν ανεπιφύλακτα μια πρόσθετη ατομική ιδιωτική ασφάλιση στους ταξιδιώτες με τις καλύψεις και τα ποσά που επιθυμούν, για ασφάλιση ζωής, ατυχημάτων, αποσκευών κλπ, δεδομένου ότι οι διεθνείς συμβάσεις περιορίζουν τις ευθύνες των μεταφορέων, την οποία μπορούν να αγοράσουν και από τα γραφεία μας με κόστος ειδικά διαμορφωμένο για αυτούς.

ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ

Οι αποσκευές παραδίδονται στον μεταφορέα κα παραλαμβάνονται με ευθύνη και φροντίδα των κατόχων τους, ανεξάρτητα αν υπάρχει ή όχι συνοδεία εκπροσώπων του τουριστικού γραφείου. Σε περίπτωση φθοράς ή απώλειας των αποσκευών ισχύουν ο Κανονισμός της ΙΑΤΑ για τα αεροπλάνα και οι αντίστοιχες διεθνείς Συνθήκες για κάθε μεταφορικό μέσον και για τα ξενοδοχεία, και η ευθύνη, στην περίπτωση αυτή περιορίζεται σύμφωνα με τις Συνθήκες αυτές. Η εταιρεία μας δεν φέρει καμία ευθύνη για το περιεχόμενο των αποσκευών. Άσχετα με το είδος του ταξιδιού (αεροπορικό, θαλάσσιο ή με πούλμαν) η εταιρεία αναλαμβάνει τη μεταφορά και πληρώνει αχθοφορικά μόνο μιας βαλίτσας κανονικού μεγέθους και βάρους μέχρι 20 κιλά για κάθε πελάτη της, εκτός αν άλλως αναφέρεται. Εκτός από τις βασικές αποσκευές, οι συμμετέχοντες μπορούν να κρατούν στις μετακινήσεις τους και μια μικρή χειραποσκευή, οι διαστάσεις της οποίας δεν πρέπει να ξεπερνά τα 50Χ40Χ25 εκατοστά (μήκος/ύψος/πλάτος, αντίστοιχα). Περιπτώσεις που ο ταξιδιώτης έχει υπερβάλλον βάρος ή περισσότερες αποσκευές μπορεί να επιφέρουν από την αεροπορική εταιρεία ή τα καταλύματα διαμονής επιπλέον χρεώσεις τις οποίες επιβαρύνεται ο ταξιδιώτης και οι οποίες πληρώνονται επί τόπου. Ο ταξιδιώτης είναι υποχρεωμένος να συμμορφώνεται προς τις υποδείξεις, τους κανονισμούς και την εν γένει πολιτική της αεροπορικής εταιρείας στο θέμα των υπέρβαρων αποσκευών για το οποίο αποκλειστικά υπεύθυνη είναι η εκάστοτε αεροπορική εταιρεία και ως εκ τούτου η εταιρεία δεν φέρει απολύτως καμία ευθύνη επί αυτού. Σε περίπτωση δε φθοράς ή απώλειας, ισχύει ο Κανονισμός της IATA

ΑΚΥΡΩΣΕΙΣ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΤΑΞΙΔΙΩΝ

Ακυρώσεις συμμετοχής από την πλευρά του ταξιδιώτη γίνονται μόνο εγγράφως προς το γραφείο μας και, ανεξάρτητα από την ημερομηνία της κράτησης (και εφόσον δεν είναι δυνατή η εκχώρηση της κράτησής του σε άλλο άτομο με τις προϋπόθεσης που αναφέρονται στο άρθρο «ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ-ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΑΞΙΔΙΩΤΩΝ» των Γενικών όρων συμμετοχής), υπόκεινται στα παρακάτω ακυρωτικά τέλη κατ’ άτομο, ανάλογα με τη χρονική στιγμή κατά την οποία γίνεται η ακύρωση, ενώ είναι ανεξάρτητα από το αν έχουν ήδη καταβληθεί τα αντίστοιχα ποσά από τους ταξιδιώτες ή όχι:  Για ταξίδια σε Ελλάδα και Ευρώπη, εκτός της Ρωσικής Ομοσπονδίας

Έως και 30 ημέρες πριν από την αναχώρηση: 50 € για ταξίδια στην Ελλάδα και 80 € για ταξίδια στην Ευρώπη, κατ΄ άτομο, για διαχειριστικά έξοδα.
29 έως 14 ημέρες πριν από την αναχώρηση: 50 € για ταξίδια στην Ελλάδα και το 40% της συνολικής αξίας του ταξιδιού για ταξίδια στην Ευρώπη
13 έως 07 ημέρες πριν την αναχώρηση : 75% της συνολικής αξίας του ταξιδιού.
06 ημέρες πριν την αναχώρηση μέχρι και την αναχώρηση (non show – μη εμφάνιση): 100% της συνολικής αξίας του ταξιδιού.

Για τα ταξίδια εκτός Ευρώπης και στη Ρωσική Ομοσπονδία ισχύουν οι παρακάτω όροι ακύρωσης :
• Έως 2 μήνες πριν από την αναχώρηση, το σύνολο της προκαταβολής (40% της συνολικής αξίας του ταξιδιού) για διαχειριστικά έξοδα.
• Έως 30 ημέρες πριν από την αναχώρηση, το 50% της συνολικής αξίας του ταξιδιού.
• 30 ημέρες πριν από την αναχώρηση μέχρι και την αναχώρηση (non show – μη εμφάνιση) το 100% της συνολικής αξίας του ταξιδιού.

Για τις κρουαζιέρες ισχύουν διαφορετικοί όροι ακυρώσεων σύμφωνα με τους όρους των συμβάσεων της κάθε εταιρείας που ισχύουν για κάθε εκδρομή – κρουαζιέρα.

Για τα ατομικά / μεμονωμένα ταξίδια ισχύουν διαφορετικοί όροι ακυρώσεων σύμφωνα με τους όρους του κάθε ναύλου των αεροπορικών εταιριών καθώς και την πολιτική για θέματα ακυρώσεων του εκάστοτε ξενοδοχείου. Σε περιπτώσεις μη επιστρέψιμων ναύλων ή μη επιστρέψιμων προσφορών των ξενοδοχείων, τα ακυρωτικά φθάνουν ακόμη και το 100%, όπως καθορίζεται από την αεροπορική & ακτοπλοϊκή εταιρεία καθώς και το κατάλυμα διαμονής και αναφέρεται στο πρόγραμμα της εκδρομής ή την προσφορά. Τα παραπάνω ισχύουν ακόμη και στην περίπτωση κατά την οποία ο πελάτης δεν συμμετέχει σε όλες τις εκδηλώσεις του προγράμματος ή/και χρησιμοποιεί δικό του μεταφορικό μέσο. Για αναχωρήσεις σε εορταστικές περιόδους, περιόδους εκθέσεων αθλητικών ή καλλιτεχνικών γεγονότων, κρουαζιέρες ή ταξίδια που πραγματοποιούνται με ειδικά ναυλωμένες πτήσεις ή πλοία, οι παραπάνω αναφερόμενες χρονικές περίοδοι ακύρωσης πιθανόν να είναι μεγαλύτερες και τα ποσοστά παρακρατήσεων υψηλότερα, όπως αναφέρεται ρητά στο πρόγραμμα της συγκεκριμένης εκδρομής. Οι χρεώσεις γίνονται ανεξάρτητα από το χρόνο της εγγραφής ή από το αν έχουν ήδη καταβληθεί τα αντίστοιχα ποσά από τους ταξιδιώτες ή όχι. Στην περίπτωση που ένα από τα δύο άτομα που έχουν επιλέξει να διαμείνουν ή διαμένουν σε δίκλινο δωμάτιο ακυρώσει τη συμμετοχή του, θα καταβάλει τα ανάλογα ακυρωτικά τέλη. Εφ’ όσον τα παραπάνω ακυρωτικά τέλη δεν ισούνται με το 100% της συνολικής αξίας του ταξιδιού, το άτομο που θα ταξιδέψει τελικά, θα πληρώσει και τη διαφορά του δωματίου του, καθώς θα διαμείνει αναγκαστικά σε μονόκλινο.

Ειδικές προσφορές

Υπάρχει περίπτωση σε ειδικές προσφορές (με ειδικές τιμές ή εκπτώσεις) η κράτηση να προϋποθέτει την εξόφληση της υπηρεσίας καθώς επίσης να ισχύουν διαφορετικές περίοδοι ακυρωτικών ή εκχώρηση δικαιώματος συμμετοχής. Επίσης ενδέχεται σε ειδικές προσφορές η κράτηση να μην δέχεται ακύρωση ή οποιαδήποτε αλλαγή και να προϋποθέτει σε περίπτωση ακύρωσης 100% χρέωση ακυρωτικών. Σε περίπτωση που η πληρωμή γίνεται με πιστωτική κάρτα, η κράτηση ενδέχεται να ακυρωθεί αυτόματα χωρίς καμία ενημέρωση του πελάτη, αν η πιστωτική κάρτα δεν έχει την απαραίτητη κάλυψη ή ισχύ. Σε περίπτωση ακύρωσης του ταξιδιού, το τουριστικό γραφείο μπορεί να χρεώσει την πιστωτική κάρτα του πελάτη με το ποσό των ακυρωτικών (σύμφωνα με την πολιτική ακυρωτικών που ισχύει στην συγκεκριμένη κράτηση) χωρίς να χρειάζεται την έγκριση ή υπογραφή του καρτούχου της πιστωτικής κάρτας. Σε περίπτωση που η πληρωμή γίνεται με την καταβολή μετρητών ή τραπεζικό έμβασμα η εταιρεία έχει δικαίωμα να αξιώσει από τον πελάτη το συνολικό ποσό με τον πλέον πρόσφορο τρόπο για την είσπραξη του.

ΡΥΘΜΙΣΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
Η σύμβαση μεταξύ της εταιρείας και του ταξιδιώτη διέπεται από το ελληνικό δίκαιο. Η εταιρεία και ο ταξιδιώτης δεσμεύονται να επιλύσουν με καλή πίστη κάθε διαφορά, που μπορεί να προκύψει κατά την εκτέλεση της σύμβασης του οργανωμένου ταξιδιού. Σε περίπτωση αποτυχίας των σχετικών προσπαθειών, τα μέρη δεσμεύονται να απευθυνθούν στην Επιτροπή Φιλικής Επίλυσης Διαφορών του ΗΑΤΤΑ και να ζητήσουν Φιλικής Επίλυσης Διαφορών του ΗΑΤΤΑ και να ζητήσουν τη μεσολάβησή της. Αν η φιλική επίλυση της διαφοράς δεν καταστεί δυνατή αρμόδια είναι τα Δικαστήρια της Αθήνας.